Reviderade bygglovshandlingar.

Nu har vi fått de slutliga ritningarna från A-hus. Eftersom vi ändrat lite i ritningarna sedan vi fick bygglovet beviljat (bl a ändring av var kaminen ska stå och därmed också skorstenen) så har jag nu lämnat in de nya ritningarna till kommunen för revidering av bygglovet. Hoppas på att det går lika smidigt som sist. När vi ansökte om bygglovet tog det 5 dagar från dess vi hade lämnat in ansökan tills vi hade beslutet i brevlådan. Snabbt jobbat måste jag säga!

Vi är mycket nöjda med de slutgiltiga ritningarna. Det känns kanon. Huset är nu inplanerat för produktion i fabriken. Nu hoppas vi bara att vi snart kan få besked om när huset leveras så att vi kan starta nedräkningen.

Fredag och jobbveckans sista dag. Eventuellt ska vi åka till IKEA i helgen och titta på garderober. De har ju garderobsveckor och därmed sänkta priser. Vi har valt att inte köpa garderoberna (ELFA) via A-hus utan tänker ordna det själva. Om vi ska kunna köpa några garderober i helgen återstår det bara att hitta någonstans att ställa garderoberna tills vi kan flytta in dem i huset...

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj vad kul att jag hittade din blogg! Vi funderar oxå på Hasseludden.

Vill du lägga upp er slutgiltiga ritning?

Vi bor på Åland, A-hus finns inte här men jag antar att de kan leverera hit ändå.. Kanske bäst att kolla upp det innan man förälskar sig för mycket i huset :)

2010-11-15 @ 19:20:21
Postat av: Anna-Karin

Hej! Vad kul att du läser bloggen och att ni funderar på Hasseludden... Jag ska försöka komma på ett sätt att lägga upp den slutliga ritningen, har den just nu bara i pappersform.



Mvh



Anna-Karin

2010-11-15 @ 19:59:54
URL: http://varthusprojekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0