Förhandlingarna är över.

Så har vi äntligen fått internet här hemma igen efter mycket strul vid byte av leverantör. Men nu är det klart i alla fall. Skönt.

I övrigt så har vi slutfört våra slitsamma förhandlingar här hemma avseende tegelpannor, kaminer, kök, badrumsinredning mm. Alltså, tolo:n är slutförd och huset beställt. Nu finns ingen återvändo! Men det känns skönt. Vi har slängt alla kataloger nu, pappersinsamlingen vägde säkert 5 kg! Det känns redan som att vi inte riktigt har stenkoll på allt vi valt så det blir en liten överraskning när huset väl står klart. Vad jag menar är att vi inte kommer ihåg vad vi valt men vi har naturligtvis valt sakerna med omsorg.


Detta är vad vi valt tilll det stora badrummet. Indigo zero 140. Den kommer vara i vitt högblankt utförande med två stycken handfat. Skivan kommer vara samma färg som ovan. Bild lånad från www.svedbergs.se


M ska få sin efterlängtade "takdusch". Duschset Quadra. Också från Svedbergs.


Jag ska få mitt efterlängtade badkar! Oj vad jag ska bada. Badkaret C140 är också från Svedbergs.

Förresten så "vann" jag kampen om takpannorna. De kommer att vara tegelröda.
M fick sin vilja igenom när det gäller kaminen. Bakugnen är hans.

Denna kamin kommer vi att elda i. Fast den kommer vara grå och ha täljstenstopp. www.contura.se

I nästa vecka ska vi träffa gräv-killen ute på tomten. Då ska vi gå igenom vad vi tänkt göra och få en offert på det extraarbete som vi eventuellt tänkt att anlita honom till. T ex att gräva ut för poolen som vi hoppas att införskaffa i samband med bygget.

Imorgon ska jag göra pajer och sedan bär det av mot Eskilstuna för firande av mormors födelsedag kombinerat med kräftskiva. Trevligt! Innan dess ska vi kolla på Idol och käka biff, pommes och chilibearnaise! Gott!

Ha en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0