Äntligen Mars!

 

Solen skiner, det är plusgrader och det är MARS! Mars känns som den första riktiga vår-månaden även om snön fortfarande ligger kvar på marken. Idag håller jag tummarna för takdropp!

 

Sitter i soffan och virkar. Jag håller på med det sista på babymobilen. Jag hoppas på att hinna göra klart den idag så att jag kan leverera den till de blivande föräldrarna ikväll. Det börjar ju närma sig och jag tror inte att vi hinner ses något mer innan skrutten är här.

 

Hittade de underbara krukorna ovan på Vita Rum igår. De fick genast följa med hem, kostade 39kr/styck. Köpte några pärlhyacinter att ha i krukorna så vi får lite vårkänsla här hemma.

 

Igår kom nya numret av Hus och Hem, har kollat lite smått i den men ska nog ta mig en kopp kaffe snart och läsa den ordentligt och få lite inspiration.

 

Efter jobbet igår var vi ute vid huset. Alla innerväggar är på plats nu och på tisdag ska vi träffa elektrikern och gå igenom eldragningen. Vi ska väl ha några spottar i köket och badrummen i alla fall. Och kanske lite extra uttag här och där. Bilder kommer efter tisdag.

 

Snickarn ska räkna på vad det skulle kosta om han skulle bygga garaget åt oss i lösvirke, han trodde dock inte att det skulle bli så hemskt mycket billigare än att köpa byggsatsen från A-hus. Vi får väl se hur det blir.

 

Ikväll åker vi till Eskilstuna för middag och mys med mina tjejer J och U med respektive. Vi har inte setts allihop på länge så det ska bli jätte trevligt! Och hos fam. J får man ju alltid god mat! :)

 

Ha en skön lördag!

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna Jedborg

Ser fram emot att träffs och ses babymobilen! Vi känner oss inte alls pressade att maten ska bli god när du skriver som du gör i bloggen. Det ska bli så kul att ses! Kör försiktigt så ses vi snart!



Kram

2011-03-05 @ 12:12:01
Postat av: Johanna

Halloj! Tänkte bara kolla med dig vad eran kvalitetsansvarig heter. Är han/hon bra och kan du rekommendera honom/henne?!?!



Ha det bäst!

Kram från Johanna

2011-03-12 @ 18:37:37
URL: http://stensborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0