Nu är huset "invigt"!

Oktober har gått och vi har redan kommit en bit in i november. Våra projekt som vi haft som mål under hösten är nu färdiga.

 

Garderobsprojekt. Check! Kanske ska vi tapetsera dörrarna eftersom de är lite tråkiga, men det blir ett senare projekt. Inredningen är IKEAs antonius förvaringssystem. Garderobsdörrarna är från KVIK och köptes i somras när de hade rea.


Vårat andra stora projekt har varit fotoväggen som jag hade sett framför mig. Jag började med att välja ut foton som jag tycker om och som jag ville ha på väggen. Jag hittade också tre stycken grafiska tryck från Isa Form som skulle pryda väggen. När jag valt ut alla foton jag ville ha (blev totalt 29 st) så framkallade jag dem i svartvitt.

Ramar köpte jag från IKEA (Ribba 18x24 35 kronor/styck). En förmiddag tog det att sätta in alla foton och tryck i ramarna. Efter det så provade jag olika kombinationer på golvet innan vi bestämde hur de skulle sitta på väggen.


Cirka 6 timmar tog det att få allt helt färdigt, ja alltså från att vi började sätta upp första tavlan på väggen. M var en stjärna som mätte och måttade med måttstock och laserpass för att allt skulle sitta rakt och med lika stort avstånd emellan. Resultatet:

 

Ett hjärta med alla våra nära och kära!

 

Den 29 oktober hade vi en inflyttningsfest för att inviga huset. Vi bjöd på lite småplock och lite att dricka. Det blev en mycket trevlig kväll med mycket skratt, dans och kärlek!

 


Nu är det fullfart mot jul som gäller... För första gången ska jag och M fira jul ihop och våra familjer kommer till oss och firar. Vi ser framemot det väldigt mycket! Vi ska julpynta som bara den... Känns ju ännu roligare nu när det är den första julen som vi ska vara hemma hos oss.

Må gott!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att se att ni invigt erat hus :) Vilket jätte "kollage" med dina foton du gjort, jätte bra och fint blev det.



Jag har vart lite dålig på o skriva för vi har inte haft något fungerande internet. Nu är vi på banan igen. Föresten, vad har det blivit av Sandra? Hon som du pluggade(?!) ihop med. Hennes blogg verkar inte funka längre :/



God jul på er!

Kram Johanna

2011-12-12 @ 21:19:28
URL: http://stensborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0