Nu tar jag höst.

Igår målade jag de sista fönsterfoderna och tvättade sedan fönsterna. Jag plockade ordning på alla målargrejer och såg till att parasollet och grillen fick plats i garaget. Nu tar jag höst och fokuserar mer på inne-liv än på ute-liv. Montera skjutdörrar till garderoberna och fixa i klädkammarn är höstens inneprojekt.


Det känns bra att slippa "målningshetsen". Vi trodde nog att vi skulle vara helt klara men vi har kvar en sista strykning under takfoten. Det får vänta tills i vår. Nu sitter jag inne, med en kopp kaffe, och tittar på grannarna som fortfarande stressar runt med penslar och färgburkar.

Bord och stol vi fått ärva från Ms farmor

Höstfint

Skåp jag fått ärva från pappa

M har åkt till Chile på jobb så jag och kissarna är hemma själva i 3,5 vecka. Då ska vi mysa in oss ordenligt med ljus och filt i soffan. I eftermiddag ska jag iväg på salsa och imorgon är det kör som gäller så jag tror nog att jag ska få tiden att gå även utan M. Även om det är trevligare att vara två <3


Nu ska jag beställa framkallning av bilder till vår fotovägg. Ett annat höst-projekt.

Må gott.

Kommentarer
Postat av: Camilla Nordh

Hej!



Verkligen jättefint hus! Får jag fråga vad ni har för storlek på era fönster? Är alla spröjs avtagbara?

Camilla

2011-10-08 @ 17:39:36
Postat av: Anna-Karin

Hej Camilla!



Alla spröjs är avtagbara. De går väldigt lätt att ta av och sätta dit.



Fönstrena (och spröjsen) är i aluminium. Innermåtten på fönstrena är ca 100 cm (Från vägg till vägg eller hur jag ska säga, alltså glaset inkl ramen runt). Fönstrena i hallen brevid dörren är ju smalare, jag skulle tippa på att de är ca 30 cm.



Hoppas det gav svar på dina frågor, annars får du återkomma! :)



Hälsningar



Anna-Karin

2011-10-10 @ 15:57:56
URL: http://varthusprojekt.blogg.se/
Postat av: Camilla Nordh

Hej igen!



Tack för ditt svar. Förstår hur du menar med bredden. Hur långa är dem?



Hälsningar Camills

2011-10-11 @ 17:22:49
Postat av: Anna-Karin

De största fönstrena är 146 cm långa.. de är i vardagsrummet. De andra fönstrena är ca 128 cm.

2011-10-12 @ 15:42:03
URL: http://varthusprojekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0