Länge sedan sist. Bildkavalkad.

Fortsatt dålig uppdatering på den här bloggen. Händer inte så mycket på husfronten. Mest lite "piff" och inte så stora saker. Vi börjar dock planera lite inför våren och det som komma skall med anläggning av tomt mm.

Vi behöver göra en stödmur utåt vägen för att kunna fylla ut tomten på framsidan. Vi har också planer på att gräva en grop så vi kan göra en pool och då är det ju lite att planera vad som ska ske i vilken ordning mm. Bygger vi en stödmur först kan inte grävaren komma upp. Gräver vi en grop först finns inget som stoppar massorna från att åka tillbaka ner i gropen alternativt ut på vägen...? Hmm. Sådant här kan man ju bli tokig av att tänka på. Det verkar ju så krångligt allting. Varför kan det inte bara vara lätta beslut att ta? :)

M satt hela söndagen och ritade i Google Sketch up så nu har vi i alla fall en plan för hur det hela ska se ut. Hur det ska gå till är en annan sak. Vi får ta någon klok "tänkare" till hjälp.

För ett par veckor sedan hade A-hus visning på vårat hus och det var många familjer som var där och kollade. Som tack för lånet av huset fick vi ett presentkort på IKEA så framöver ska vi väl åka dit. Jag har kollat in en fåtölj som jag vill köpa.

Här kommer en bildkavalkad över årets första månader.


Vi har varit en långhelg i Tandådalen. Mycket vackert väder men MYCKET kallt.

Längtar efter vår. Mitt fredagsnöje är att gå till torget och köpa tulpaner efter jobbet.


Födelsedagsmiddag i februari.


Nyköpt trasmatta från Åhléns. 199 kronor! Jag längtade efter lite färg i hallen.


Ja, jag längtade efter lite färg överhuvudtaget. Efter mycket letande hittade jag dessa kuddfodral på Jysk. Att köpa hela kuddar (nästan likadana) på EM för 249 kronor styck kändes INTE aktuellt. Dessa fodral kostade 74,90 kronor för två. Och innerkuddar hade jag redan.
Dumheter att nästan alla affärer endast säljer hela kuddarna, med innerkudde och allt. Var ska man förvara alla kuddar som man samlar på sig?


Detta är mitt vårprojekt. Ett mormorsrutekuddfodral. Med färg. Förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0