Helg.

Söndag. Helgen är snart slut. Känner mig sådär söndagsslapp och har ingen lust att göra någonting. M är ute i skogen och plockar svamp. Hoppas han kommer hem med trattisar så vi kan göra svamptoast ikväll.

Veckan som gick har varit hektisk. Jag har varit på utbildning i Katrineholm onsdag-torsdag. Missbruk, riskbruk och beroende. Spännande! Samtidigt är det ju slutet på månaden och alltså den mest hektiska perioden på mitt jobb, när jag kom tillbaka på fredagen väntade en STOR hög på mig. Bara att sätta igång att jobba. Konstigt att det alltid ordnar sig och man alltid hinner fast man tvivlar från början.


Brödlådan är veckans inköp. Den lyckades jag hitta i Katrineholm av alla ställen.

Katternas höjdpunkt denna vecka var nog annars en kartong som routern till bredbandet kom i. De turas om att sitta i kartongen och bita på kanterna. Det är lustigt hur kul det kan vara med kartonger.


Ninja och Ida.

Vi har varit i Eskilstuna och firat mormor med kräftskiva. Nu är det nog slut med kräftskivor för i år skulle jag tro. Vi har visserligen en burk med kräftor i frysen som blev över från förra kräftskivan, vi får väl se om vi käkar upp dem längre fram i höst. Vi passade på att besöka lite söndagsöppna affärer när vi var i Eskilstuna. Söndagsöppna affärer finns det ju inte så gott om här i Nypan. Vi köpte oss lite fina blommor att plantera i krukorna på balkongen så nu är det höstfint även där.


Höstfint.

Ikväll kommer några goda vänner över på filmkväll. Hoppas M kommer hem snart med svampen så vi kan göra toast. Kissarna har varit själva hemma ett dygn nu så de är nog glada att vi är hemma. Vi får passa på att mysa lite extra med dem ikväll.


Rara Ninja.

Nu väntar en ny jobbvecka. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det är roligt att följa er blogg. Du skriver så bra, vännen! Ert hus kommer att bli underbart fint. Jag och tjejerna längtar efter en inbjudan.. :D Du vet, vi är inte blyga av oss. I alla fall inte jag!



Jag har också gått den utbildningen och jag håller med dig; den lades inte precis i rätt period för oss socialsekreterare som handlägger försörjningsstöd. Suck. Trots det ordnade det sig och pengarna rullade ut. Det handlar även om klienternas egna ansvar. Är ansökan korrekt och bifogade handlingar finns med, så är det inga större problem. Sedan kan de inte förvänta sig att få pengarna direkt om de lämnar in den 25:e. Nåja..:)



Vi verkar i alla fall ha varit på samma utbildning, men vi hade vår Uppsala. Jag tycker mig känna igen namnet. Vi har två dagar kvar i oktober. Givetvis samma dumma period, ha ha. Sedan ska jag vara ledig hela första veckan i november, så jag får jobba på under oktober och se till att ha jobbet strukturerat. :)



Ha det fint, gumman!



Hälsa familjen!



Kram!



Mimmi

2010-10-02 @ 16:52:28
Postat av: Anna-Karin

Självklart ska ni få en inbjudan när huset är klart. Den första inbjudan blir till vårat planerade "målarparty" i vår någon gång. Vi står för färg, pensel, dricka och mat. Ni står för målandet! :)

2010-10-03 @ 15:31:14
URL: http://varthusprojekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0