Jag vill flytta in!

Idag fick vi besked från inskrivningsmyndigheten att lagfarten på tomten nu är registrerad. Ännu en sak att bocka av på vägen mot huset.

Vi har skjutit upp mötet med mark-killen eftersom säljaren är på semester nästa vecka och M denna vecka befinner sig på jobb norröver. Först om 2 veckor kommer vi att ses ute på tomten och gå igenom vad som ska göras. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller?

Säljaren har ringt två gånger idag men anledning av att A-hus huvudkontor håller på att granska TOLO:n som vi skickade in i slutet av förra veckan. Vi hade missat att fylla i hur vi ville att spröjsen på sidofönstrena vid dörren skulle se ut. Efter en stund ringde han igen och meddelande att arkitekten tyckte att dörren vi valt till groventrén såg för "enkel" ut. Den var ju tänkt att bara vara slät vit, utan lull-lull. Men det är ju bra att de har lite åsikter, de som vet vad de pratar om. Eftersom M är bortrest så tog jag beslutet att vi tar en likadan dörr som till huvudentrén med den skillnaden att huvudentrén kommer vara en röd dubbeldörr och groventrén kommer vara en vit enkeldörr.

Ja, det var den uppdateringen. Nu ska jag kolla på Fru Berg som flyttar in. Jag vill också flytta in. Nu!



Jag längtar tillbaka till N.Y såhär på hösten. Jag vill planera in en resa någonstans. Kanske får nöja oss med Umeå och hälsa på Ms syster m fam...

Morsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0