Monday morning.

God morgon!

Lyckades inte ta mig iväg på spinningen imorse kl 7. Eller misslyckades och misslyckades, jag bestämde mig igår kväll för att jag kunde strunta i det eftersom jag ändå kommer hinna träna tillräckligt denna vecka. Tog istället "sovmorgon", blev lite för länge och fick som vanligt stressa med att hinna allt på morgonen.

Helgen har varit trevlig. Och gått alldeles för fort som vanligt. Fredagen var vi på kräftskiva med M:s jobb. Kräftorna var goda, jag och svärmor sjöng Taube, bussen körde inte i diket och M och jag samt hans jobbarkompis + fru plankade en dansbandskväll på Pelles lusthus. Tre bugglåtar hann vi med innan vi gick hem.


Smålandskräftor


På lördagen var vi på 30-års fest, smörgåstårta, vin, cigarr (inte damerna) och trevligt sällskap. Sen åkte vi hem till mamma och sov. På söndagen åkte jag, M, mamma och mormor runt och skulle leta efter den där "mörkgråa" takpannan men alla byggvaruhandlare hade stängt på söndagar så ingen lycka där. Vi åkte istället runt i olika nybyggda områden för att se vilken färg som folk har på tegelpannorna. Röda och svarta verkar vara mest förekommande. Vi får fortsätta leta efter vår mörkgråa tegelpanna. Här i Nyköping var den tydligen utlånad, skulle kanske komma tillbaka nu i veckan. Vi får väl se.

Här är kan du se hur vi har tänkt att färgsätta vårat hus, "grågrön" panel, vita knutar och foder och röda fönster och dörrar. Huset på bilden är ett Edsviken från A-hus. En större variant av vårt hus kan man säga.


Ja, vi tog bilden från bilen... Vi var ju på "spaning".


I veckan blir jag och kissarna ensamma hemma några dagar. M ska iväg på jobb i Östersund. Mitt mål denna vecka är att försöka hinna virka klart en liten apa jag håller på med. Och att leta reda på den mörkgrå tegelpannan.



Ha en fin måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0