Klappat och klart för kakel.

Nu har vi bestämt (och beställt) kakel och klinker till badrummet, WC/Dusch, hall och tvättstuga. Mejlet skickades till säljaren igår som vidarebefodrade det till entreprenören. Det blir grått matt golv i båda badrummen, hallen och tvättstugan. Dock inte samma platta, det är lite olika storlekar. M fick välja plattan till hallen och tvättstugan, jag protesterade lite eftersom jag tyckte att den kändes lite "äcklig" att ta på (jag blev liksom "dammig" på fingrarna för den var så matt) men eftersom jag nästan fått bestämma allt annat så fick jag ge med mig denna gång. Jag hoppas inte att det kommer att vara otäckt att gå på golvet... Det kan ju iofs bli ett skäl att slippa tvätta om jag får rysningar av golvet i tvättstugan!

 


Roger som har entreprenaden ringde i eftermiddags. Han hade hittat att en likadan vit blank platta som den vi valt fanns av en annan fabrikör fast i storleken 25*40 men till halva priset. Han sa att han ville upplysa oss om detta och att vi skulle spara 8000(!) kronor om vi kunde tänka oss den andra plattan. Jag behövde inte tänka länge, 8000 kronor billigare känns ju som ett kap och alla bäckar små... Tills slut kan vi köpa oss något fint. Känns mycket bra att han la ner tid på att ringa och tipsa om att det fanns billigare än vi hittat, han kunde ju lika bra bara ha beställt det vil valt och skitit i vilket. Han ska ha en extra guldstjärna idag!


Räkningarna för entreprenaden trillar in och det har varit lite rörigt de senaste veckorna så vi har inte riktigt hunnit få in allt i pärmen. Igår när vi fick räkningen för "klart för målning" så kändes det plötsligt som om vi har betalat otroligt mycket och vi blev lite nerviga att vi inte riktigt hade koll på pengarna... Efter en timmes granskning av kalkyler, kontoutdrag, fakturor och planerade betalningar så kom vi fram till att allt stämmer och att kalkylen verkar hålla bra. Trots det lite "oplanerade" garaget och en del utsvävningar vad gäller el, osb mm. Vi ska nog ha råd att leva i huset också! :)


Nu ska vi ha några dagars ledighet. Kanske blir någon dag ute hos svärföräldrarnas sommarstugebygge... Hoppas på sol.


Ha en fin påsk!

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Hej

Visst är det en fin grön färg, jag tycker också det. Nyansen heter 287 ask och det är en alcrofärg.



2011-04-25 @ 21:51:07
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Anna

Snygga kakelval. Gillar särskilt den ljusgrå plattan i badrummen. Får jag fråga vad den kostade?

2011-04-30 @ 22:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0