Väntan.

Så har snart denna vecka gått också. Inget nytt har hänt på husfronten, vi väntar på att banken ska utfärda en spärrförbindelse till A-hus så att vi kan få ett leveransdatum på huset. Ska bli kul att äntligen få något datum att se fram emot. Vi hoppas på att kunna åka ned till A-hus fabrik i Kungsbacka och titta någon dag under tiden de tillverkar vårat hus, det vore spännande att se hur det går till.

Lite smygtitt fick vi ju på hur det går till i en husfabrik när vi tittade på "Äntligen Hemma" i tisdags. Kul att de har valt att bygga ett nytt hus precis nu, så att vi kan följa de olika stegen. Tänk om man kunde "snabbspola" vårat husbygge så att det var klart sådär lagom till... ja typ nu?

I helgen var våra goda vänner från Eskilstuna/Stockholm och hälsade på. Vi var på Boda Borg på lördagen vilket resulterade i blåmärken, ömma knän, värkande muskler och mycket skratt. Vi körde tjejerna mot killarna och gissa vad? Killarna vann. MEN, bara med 2(?) poäng eller 1 mer klarad bana. Inte så tokigt ändå tycker jag.
På kvällen spelade vi singstar och då vann tjejerna med 12-0 på Disneyskivan! HA!

Regnet det bara öser ned utanför fönstret. Jag har värmefläkten på på jobbet för att slippa frysa. Jag längtar fortfarande bort. Någonstans. Varsomhelst. Mamman ska åka till Grekland och spela golf nästa lördag och frågade om vi ville komma med. Jag hade nästan bestämt mig för att åka med när jag insåg att vi har sista utbildningsdagarna av "riskbruk, missbruk och beroende" den veckan. Typiskt. Men då får jag ju åka till Katrineholm i alla fall.

Med värmefläkten på kan jag nästan låtsas att jag är någonstans, långt bort. I värmen. I en hängmatta. Varit på stranden hela dagen. Håret är risigt av allt salt. Sådär lagom dåsig efter en hel dag i solen...


Tioman Island, Malaysia.


Mmm. Livet är underbart. Nu ska jag dricka kaffe!

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul det är att läsa om ert nya hus, ska bli så himla kul när det står klart och ni har flyttat in.



Låter inte helt fel med att åka iväg utomlands.Det hade suttit fint efter vårt Boda Borg äventyr. Mitt ena ben är fullt av blåmärken, men kul var det!

Ha det gött! Ser fram emot att följa bloggen om huset!

Kram

2010-10-07 @ 16:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0