Kär.

Jag har hittat kaminen som jag vill ha. Eller "kakelkaminen". Jag har alltid haft en tanke om att det vore underbart med en kakelugn men i ett nytt modernt hus så kanske det inte passar så bra. Denna lilla kakelkamin kanske är det ultimata valet? Återstår bara att övertyga M att den är alldeles underbar. Den har ju i alla fall "bakugnen" som han önskar sig. Om han får en bakugn i kaminen så hoppas jag verkligen att det kommer att bakas paj varje helg! :)

Kakelkaminen heter Contura 660K. Bilden är lånad från www.eldabutiken.se

Annars händer det inte mycket just nu på husfronten. Vi har bestämt oss för att ytterdörren ska vara dubbelmålad, så det ska vi komplettera i TOLOn. Annars är det de där j-vla takpannorna som fortfarande förblir en gåta. Nu har jag börjat fundera på om jag tycker att vi kanske ska ha ett "vanligt" tegelrött tak. Det verkar liksom göra sig bäst till fasadfärgen. Vi får väl se. Vi är ju två som ska tycka.


I min bekantskapskrets är det flera som just nu letar hus. Jag är så lyckligt lottad att jag slipper hålla på med budgivningar, mäklare och andra spekulanter. Jag sänder en tanke till er som fortfarande letar efter Ert hus. Det kommer säkert dyka upp när ni minst anar det! När det gör det, då lovar jag att jag ska försöka skrämma bort alla andra spekulanter som ställt in siktet på samma hus som ni.

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ojdå, och vi som har bestämt oss för porslinsho! Får hoppas att det blir bra ändå.

Lycka till med ert husbygge!

2010-09-16 @ 17:01:17
URL: http://villabalsby.blogg.se/
Postat av: ullis

Jag tycker den där ser perfekt ut!

2010-09-18 @ 15:07:49
Postat av: Annica Bergdahl

Hej

Vad fint huset ser ut snyggt med grått och rött ihop. Åker förbi ett hus varje dag till jobbet som har snygga takpannor som skiftar i lite olika röda nyanser kanske kunde vara nåt. Naturligtvis ska ni ha en kamin i huset det är ju jättemysigt nu när hösten kommer. Håkan har redan varit igång och eldat i vår kamin i köket. Hoppas vi ses på lördag och äter lite goda kräftor hos din mormor så vi får höra lite mer om husplanerna.

2010-09-20 @ 09:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0