Tisdag.

Då har tisdagen snart gått. Jag har som vanligt varit på skivstång med finaste C. Jag och M dricker te och på "SOS på liv och död". Kissarna leker med sina arvegods de fått från katten Cissi. Ninja har redan hunnit bita sönder snöret till den ena råttan. Hon är en riktig marodör. Jag är väldigt fascinerad av alla såna här "verklighetsprogram", speciellt de som har med räddningstjänsten att göra. Jag vet inte riktigt varför, kanske har det något att göra med män i uniform? :) Eller så är det någon gammal dröm att det vore spännande att arbete som polis eller ambulanssjukvårdare. Att vara med där det händer liksom.

På mitt jobb får jag iofs i mångt och mycket vara med "där det händer". Det händer ju mycket hela tiden. Eller i alla fall ibland. Men det är ju ändock ett kontorsjobb. "Sockärring" som jag är. Idag var lokaltidningen på jobbet och intervjuade mig och några kollegor om hur det är att vara ung socialsekreterare. Kul att pressen någon gång vill rapportera om något som känns lite mer positivt. Ofta står det ju endast i pressen när socialtjänsten "gjort något dåligt". Jag tror i alla fall att vi försökte lyfta fram det positiva i vårt jobb men även hur komplext det är. Vi får väl se hur artikeln blir.


På fredag ska jag och M åka till Hasseludden Yasuragi och vila upp oss lite. Ska bli underbart skönt. Jag har varit där en gång tidigare men för M är det premiär. Men förhoppningsvis blir det fler gånger, vi bygger ju ändå ett Hasseludden... :) Vi kanske får se till att ha lite varma källor på tomten så att vi kan ha vårat eget yasuragi...

Bild lånad från hd.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0